foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Termín klubové testace a retestace HV v roce 2024

Prodloužení testací historických vozidel

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

Život mezi veterány. Setkání s předsedou klubu.

Logo Cesky Rozhlas Ostrava

News 2011 08 29Motory i palivové soustavy našich historických automobilů a motocyklů byly v minulosti konstruovány na paliva, která se tehdy vyráběla a prodávala. Díky mnoha ekologickým směrům, kterými je dnes motorismus všemožně omezován, doznala paliva, která se dnes u benzínových pump prodávají, výrazných změn.

Typickým problémem historických motorů je již několik let absence olova v benzínu, a tím nedostatečné mazání ventilů a ventilových sedel vyrobených původními technologiemi. Navíc dnes majitelé historických vozidel čelí dalším velkým problémům, plynoucím ze zvyšujícího se podílu bio-složky (etanolu) v klasickém bezolovnatém benzínu. Všechny v současnosti nabízené benzíny obsahují 5% etanolu, a do budoucna se chystá jeho navýšení na 10%. Podobně, jak k tomu došlo u nafty, kde je v současnosti cca 7% podíl etanolu.

Největším nebezpečím plynoucím z obsahu etanolu v bezolovnatém benzínu je koroze, vznikající při delším skladování benzínu v nádržích historických vozidel. Zatímco dnes jsou palivové soustavy a nádrže automobilů většinou z plastů, nádrže historických strojů jsou nejčastěji vyrobeny ze slitiny olova a cínu.

Celý článek zde...

News 2011 08 05S hlubokým zármutkem oznamujeme všem příznivcům značky Tatra, že dne 24. 7. 2011 dobojoval svůj životní maratón ve věku 86. let pan Lubomír Rek, vynikající navigátor, manažer továrního týmu Tatra a také jezdec.

Pan Lubomír Rek se narodil 10. června 1925 v Kopřivnici. Bydlel v bezprostřední blízkosti továrny Tatra, od malička měl denní kontakt s automobily vyjíždějícími z vrat továrny, jeho otec byl zaměstnán v závodě Tatra a měl známosti s řidiči. To vše Lubomíru Rekovi tak velmi přiblížilo auta a dění kolem nich, že to nemohlo skončit jinak, než láskou k automobilům na celý život.

V létech 1940-45 vystudoval průmyslovou školu v Ostravě a Brně, z toho půl roku na přelomu let 1943-44 v Berlíně u Technische Nothilfe, kam byl nasazen v rámci školy. Mezi jeho koníčky patřila modelařina, lyžování, plavání a bezmotorové létání na kopřivnickém plachtařském letišti, kde působil i jako instruktor a náčelník letiště. Po ukončení vojenské základní služby nastoupil do zkušebny osobních vozidel, kde se v roce 1949 poprvé setkal se soutěžními a závodními vozy Tatra.

Celý článek zde...

News 2011 07 22Rallye Hedvábné stezky, která vedla z Moskvy do Soči, přinesla nejen premiéru nového tatrováckého speciálu pro dálkové soutěže, ale i jeho vítězství! Na novém závodním speciálu, který nese oficiální jméno Tatra Jamal 4x4, se pracovalo již před posledním jihoamerickým Dakarem 2011, a hned po něm finišovaly dokončovací práce. Nový vůz nabízí zejména lepší jízdní vlastnosti, optimální rozložení vah mezi přední a zadní nápravu a zcela přepracované tlumení.

Na start Silk Way Rally 2011 vyrazila posádka Aleše Lopraise s těmito plány a ambicemi: „Vždy je naším cílem jet co nejlépe, naplno, a snažit se uspět v těžké konkurenci. Snaha prosadit se na tratích, kde jsou soupeři z Kamazu doma, je naší velkou motivací. Udělali jsme velký krok vpřed, náš tým je početnější, máme za sebou druhou posádku a budeme se bít o čelo, ale nemá význam hovořit o tom, jestli jsme nebo nejsme favority. Máme novou techniku, na které provedeme při Silk Way Rally opravdu ostrý test pro další použití při Dakaru. Konkurence nejen na něm, ale i v Rusku bude skutečně obrovská.“

Celý článek zde...

News 2011 07 11Fotogalerie se rozrostla o další nové fotografie, které nám poskytli Šárka Rojková, Roman Holbein, Milan Chudej, Siska Křižáková a Vláďa Rojek.

Pokud máte zajímavé fotografie z letošního nebo i s minulých ročníků Memoriálu Ing. Františka Procházky z let 1994 - 2005, a rád by jste je poskytnul pro potřeby našeho klubu a webu, prosím, kontaktujte nás.

Děkujeme!!!

News 2011 06 11Teplé slunečné počasí a modrá obloha bez jediného mráčku. No není to optimální kulisa pro sraz historických vozidel? Tak právě takové počasí se smálo na účastníky Veteran Rallye Ostrava 2011 & XIII. ročníku Memoriálu Ing. Františka Procházky v neděli ráno na Chatě Koksař v Trojanovicích, kde byl cíl rallye. Škoda jen, že tomu tak nebylo i o den dříve, kdy rallye startovala.

Po sedmnácti letech na den přesně, v sobotu 28. května, a po šestileté přestávce, která nastala po úspěšné FIVA World Rallye - Tour de Moravie 2005, jsme uspořádali další pokračování Memoriálu Ing. Františka Procházky, pořádaného tradičně jako Veteran Rallye Ostrava. A navíc v roce, kdy si připomínáme 40. výročí klubu!!!

Slunečný a teplý konec května, a přes 50 doručených přihlášek dávalo tušit, že se Masarykovo náměstí v centru Ostravy opět zaplní historickými vozidly. Nicméně realita sobotního rána byla jiná. Náměstí zaplnily proudy dešťové vody, které s přibývajícím časem nabývaly na intenzitě a tak rytmus swingu byl narušen nekončícím monotónním hukotem lijáku. Zřejmě nám pršelo štěstí, ale tolik?

Celý článek zde...

News 2011 02 22Vážení přátelé, příznivci a fanoušci Tatrovek a ostravského Tatra Veteran Sport Clubu, jsem rád, že u příležitosti 40. výročí založení našeho klubu Vás mohu přivítat na našich nově vytvořených webových stránkách. 40 let činnosti klubu je úctyhodná doba, naplněna nejen pořádáním mnoha akcí, srazů či Tatra dovolených, ale také účastí na spoustě veteránských akcích doma a zahraničí.

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR oficiálně vznikl v roce 1993 jako právní nástupce původního Tatra Veteran Car Clubu Ostrava, který v nových ekonomicko-politických podmínkách  po roce 1989 de facto přežíval jen jako volné setkávání se kamarádů a přátel Tatrovek. Díky Karlu Bochenskému, který mezi původní členy klubu přivedl mě a Jaromíra Bučka, se nakonec podařilo dát klubu opět právní rámec, stali jsme se součástí Autoklubu České republiky a nastartovali nové, velmi úspěšné období klubu, které vyvrcholilo v roce 2005 pořádáním prestižní FIVA World Rally - Tour De Moravia.         

Zmapovat období od roku 1971 do současnosti, dát mu zajímavou a přehlednou internetovou formu ale není nic jednoduchého, nemluvě o časové náročnosti.