foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Nový ročník se blíží!

Steel Ring TrinecDne 25. května 2019 bude startovat z Masarykova náměstí Veteran Rallye Ostrava 2019, která letos zavede účastníky přes Orlovou a kolem Těrlické přehrady do Třince, na závodní trať Steel Ring.

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

Rok co rok, se vždy koncem května zaplní Masarykovo náměstí v centru Ostravy historickými vozidly. Ani letos tomu nebylo jinak. Slunečné počasí přilákalo v sobotu 30. května na náměstí okolo stovky historických automobilů a motocyklů, z nichž se většina zúčastnila tradiční Veteran Rallye Ostrava 2015 & XVII. ročníku Memoriálu Ing. Františka Procházky.

A tak diváci si mohli zavzpomínat, jaké to bylo cestování např. městskou hromadnou dopravou, resp. autobusy Škoda RTO nebo osobními vozy Tatra, Škoda, Fiat, Simca, Mercedes-Benz nebo třeba Wartburg. Samozřejmě, že ne každý měl v té době možnost jezdit takovými vozy jako Salmson, MG, BMW, Mazda, Triumph, Lotus, Porsche či Ferrari. O to více budily tyto vozy zájem publika. Na své si přišli i milovníci jednostopých vozidel, především českých značek vč. atraktivní Pragy 500 BD z roku 1932.

Příjemnou, pohodovou atmosféru doplnili účastníci rallye a pořadatelé stylovým dobovým oblečením. Za asistence kamer České televize (přímý vstup do vysílání Studia ČT24) a za požehnání generálního vikáře Ostravsko-opavské diecéze Mons. Martina Davida se jednotlivé posádky vydaly na 80 km dlouhou trať, zpestřenou mnohými zajímavými místy.

První zastávkou byla Studénka, resp. zámek a jeho stálá expozice Vagonářského muzea vč. panelu s funkční modelovou dráhou o rozměru 6 x 1,5 m. Součástí expozice je i Letecká výroba ve Studénce, neboť od poloviny 30. let minulého století se ve Studénce, v Moravskoslezské vozovce vyráběly i letadla se značkou Tatra. A program v parku před zámkem oživilo představení taneční skupiny P.U.S.A. a Tamburašského orchestru Brač. Paráda!

Druhou zastávkou byla obec Pustějov, kde již souběžně probíhaly dvě akce najednou. Jednak Den dětí a poté netradiční Den otců. Prostranství okolo místní Sokolovny bylo opět zaplněno malými i velkými diváky, kteří si celý den bezesporu užili. Děti chytali živé rybičky v bazénu, soutěžili v různých disciplínách a třeba kreslili historické auta. Za odměnu se potom v historickém automobilu, při jízdě stálosti okolo Pustějova, i svezli. Otcové si zase mohli prohlédnout techniku pro svoje zahrádky a při sklence něčeho osvěžujícího pak prohlížet vystavené vozy a vzpomínat. A pro všechny účastníky byla připravena i domácí zabijačka. No, kdo by chtěl odjíždět...

Ale itinerář ukrajoval další kilometry trasy a naváděl účastníky rallye neomylně do města se siluetou zámku nad městem, do Fulneku. Komenského náměstí v centru města znělo díky Spálovskému dixielandu swingem a díky místním dívkám a ženám se i vlnilo v rytmu charlestonu. K tomu prohlídka Památníku Jana Amose Komenského a zrenovovaného kostela Nejsvětější Trojice v areálu bývalého Augustiniánského kláštera nad náměstím.

Bohužel, počasí zde poprvé naznačilo, že má v repertoáru i jiné varianty než jen slunečno a bez mráčků. A všem to jasně ukázalo při cestě do Tošovic a při návštěvě zábavného areálu Heipark, kdy se z nebe valily proudy vody. Proto místo jízdy na bobové dráze zaujali účastníci místa v restauraci, kde zřejmě na takový nával nejsou připraveni a hlavně organizačně vycvičeni. Naštěstí se počasí umoudřilo a tak praví „sportsmeni“ si užili i jízdy na bobech.

Cíl Veteran Rallye Ostrava 2015 byl v malebném údolí řeky Odra, u poutního místa U Maria skály. I počasí se nakonec umoudřilo, ukázalo opět svou přívětivou sluneční tvář a konec rallye tak mohl proběhnout zase v pohodové atmosféře.

A to i přes dementní výkon majitelů místního hotelu, kteří snad tu naši cestu do minulosti jakoby ukončili v době reálného socialismu a připomněli nám, jak také mohou ještě vypadat služby a vztah k zákazníkovi. Tímto bych se chtěl účastníkům rallye za jejich přístup dodatečně omluvit.

Nicméně hudba v podání country-popové kapely Benových sebránků vyloudila na tvářích účastníků úsměv a slavnostní vyhlášení výsledků pak jen udělalo tečku za doufám příjemným veteránským dnem. Mezi vítězi se do sedmnáctileté historie rallye tentokrát zapsali: David Hertel z Hlučína s vozem Salmson S4 DA Coupé z roku 1936, Hana Juchová z Kozlovic s Fiatem 600D z roku 1964, Bc. Martin Polášek z Těrlicka s Mercedesem-Benz 280 SEL z roku 1972, Martin Čempel z Dětmarovic na motocyklu ČZ 150C z roku 1945 a Tomáš Kyselý ze Spálova na motocyklu Jawa 350 Sport z roku 1968, který se stal i absolutním vítězem a držitelem Putovního poháru Memoriálu Ing. Františka Procházky.

Navíc pořadatelé ocenili i nejelegantnější posádky rallye, konkr. rodinu Krčmářových z Vřesiny, kteří startovali s vozem Tatra 57 Polokabriolet z roku 1932, posádku Petra Henzela ze Studénky s vozem Aero 662 z roku 1932 a „mafiány“ z vozu Mercedes-Benz 200 D z roku 1966, kterým velel Ing. Jiří Nuzík z Ostravy.

Pořadatelé by chtěli touto cestou poděkovat Městskému obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, Městu Studénka, Městu Fulnek, Městu Odry, Obci Pustějov, Ostravsko-opavské diecézi a Policii ČR. Poděkování patří i firmám Tatra, a.s., VDI Metros, Dopravní podnik Ostrava, Roman Ledvoň (smluvní partner Walter.cz), Holbein studio a DV Reklama.