foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Termín klubové testace a retestace HV v roce 2024

Prodloužení testací historických vozidel

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

Život mezi veterány. Setkání s předsedou klubu.

Logo Cesky Rozhlas Ostrava

News 2015 05 19Pořadatelé XVII. ročníku Memoriálu Ing. Františka Procházky vyhlašují novou fotosoutěž na téma: Pohodová atmosféra a veteránská nálada při Veteran Rallye Ostrava 2015. Soutěž bude probíhat od 30. 5. 2015 s uzávěrkou příjmu fotografií do soutěže 5. 7. 2015 ve 24:00 hodin. Soutěže se může zúčastnit každá osoba s korespondenční adresou na území České republiky, Slovenska a Polska, která zašle 1 až 5 soutěžní fotografii v době trvání příjmu těchto fotografií do soutěže a uvede svou platnou e-mailovou adresu, své jméno a příjmení. Organizátor ocení první tři autory, kteří obdrží propagační předměty sponzorů a finanční odměnu.

Odkaz: Pravidla soutěže

 

News 2015 02 16

S radostí Vás zveme na další ročník Veteran Rallye Ostrava & Memoriálu Ing. Františka Procházky a Sraz italských automobilů Ostrava. Navíc jsme, na základě vašeho zájmu, rozdělili kategorii poválečných automobilů na dvě.

Připravili jsme pro Vás opět zajímavou trasu, která nás nejprve zavede na zámeček do Studénky k prohlídce vagonářského muzea a úžasného modelu železniční sítě. Na obědě v Pustějově ochutnáme pár kousků domácí zabíjačky a k vytrávení se projdeme do skvostného barokního chrámu Nejsvětější Trojice ve Fulneku. Zájemci si mohou prohlédnout také místnosti, kde žil a pracoval Jana Amos Komenský.

Milovníci zážitků se mohou projet na bobové dráze v HEIParku v Tošovicích a obdivovatelé přírody budou okouzleni údolím Odry u „Mariasteinu“ pod Spálovem. Všem udělá radost několik hudebních vystoupení během zastávek, vč. koncertu v cíli rallye.

Více informací si můžete přečíst v pozvánce a pro zájemce máme už i přihlášku!

Celý článek zde...

News 2015 02 17Vážení přátelé, příznivci a fanoušci Tatrovek a ostravského Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava, jsem rád že vám můžu představit novou verzi našich webových stránek. Jsou to skoro 3 roky, kdy jsem představil naši první verzi. Ale pokrok nezastavíte a proto tady máme verzi číslo 2. Nejedná se ovšem jen o kosmetické úpravy ale skutečně od píky vytvořeny nový web!

Následující 2-3 týdny poběží testovací provoz a po tuto dobu se může ještě na webu upravit pár věcí. Ale neočekávám nějaké velké zásahy, spíše kosmetické úpravy, opravy chyb a optimalizace systému na kterém web běží.

Pokud byste našli jakoukoliv chybu nebo by se web špatně zobrazoval, nebojte se mi napsat na email s popisem (případně fotkou) daného problému. Pro přehlednost napište do předmětu: WEB. Zprávu pak odešlete na náš email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

Děkuji!

 

News 2014 11 05Automobilka Tatra letos prodá asi 840 vozidel, čímž překročí plán zhruba o 15 procent. Přibližně čtvrtinu vozů tvoří modelová řada Tatra Phoenix, které nyní automobilka uvádí na trh s motory nejpřísnější emisní specifikace Euro 6. Od uvedení na trh v roce 2011 už Tatra prodala téměř 500 vozidel Phoenix. V loňském roce jich prodala 215, letos by jich měl být přibližně stejný počet.

Na výrobě vozidel Phoenix Tatra spolupracuje s nizozemskou automobilkou DAF, jež je součástí amerického koncernu Paccar, který vozům dodává motory. Nákladní vozidla Tatra Phoenix Euro 6 bezprostředně vycházejí z modelů vozidel předchozí emisní specifikace. Oproti nim mají nové vozy například upravený podvozek s jiným provedením předního stabilizátoru a jeho uložením nebo předními tlumiči. „Vozidla v provedení pro těžký terén zkoušíme v těch nejnáročnějších podmínkách. Jsme jedním z prvních výrobců automobilů s motory Euro 6, kteří to dělají,“ řekl generální ředitel Tatry Petr Karásek. Automobilka se zaměřuje na oblasti, kde nejvíce vynikají schopnosti jejích automobilů. Jde o stavebnictví, zemědělství, těžařský průmysl, ale také o hasiče nebo komunální služby.

Celý článek zde...

News 2014 10 29Z Kopřivnice, města automobilů Tatra, přišla smutná zpráva. V pátek 24. 10. 2014 brzy ráno zemřel ve věku 69 let Alois Havel, první český autokrosař, který vyhrál závod Mistrovství Evropy. Stalo se to v roce 1981 na trati ve Štikovské rokli v Nové Pace, kdy zde vyhrál hlavní závod ME v divizi D3.

„Jaká práce, taky výsledek“ nebo „Slovo smůla používáme jen na omluvu neschopnosti“. To jsou jen dvě pořekadla, která s oblibou používal Alois Havel, který jezdil v autokrosových buginách pouze s motorem Tatra. Začínal s osmiválcovými motory z Tatry 603, později přešel na motory Tatra 613, které později upravil ve spolupráci s fabrikou i na kompaktní šestiválec o objemu 2,4 litru až 3 litry (motor měl výkon až 199 kW při 7.200 ot./min.). Celkového evropského titulu za jednotlivce se však nikdy nedočkal, třikrát skončil na druhém místě. Vždy byl o něco rychlejší největší soupeř, Němec Willi Rösel. Jedenkrát o titulu vicemistra Evropy rozhodla jen problematická diskvalifikace za údajné zkrácení trati na závodě v Rakousku, vinou čehož Havel přišel o dvacet bodů. A na konci sezony zaostal za vítězem o bodů šestnáct…

Celý článek zde...

News 2014 10 20Motocyklový závodník František Šťastný se narodil 12. listopadu 1927 v Kochánkách nedaleko Benátek. Kdyby to byly Benátky na břehu Jaderského moře, pravděpodobně by František jezdil ve stáji hraběte Agusty a pravděpodobně by se stal mistrem světa. Protože se ale jednalo o Benátky nad Jizerou, prožil František svojí závodní kariéru, až na malé výjimky, v sedlech motocyklů Jawa. Dosáhl s nimi vynikajících úspěchů. Stal se pětkrát Mistrem Československa, zvítězil ve čtyřech Velkých cenách mistrovství světa v konkurenci jezdců, jakými byli Surtees, Agostini, Hailwood nebo Redman, v celkovém hodnocení tohoto seriálu skončil pětkrát na čtvrtém místě a v roce 1961 byl dokonce druhý. Na nejvyšší ze stupňů vítězů ale nikdy nedosáhl.

K tomu poslednímu krůčku chyběl Jawám oproti konkurenci o něco málo větší výkon, o něco málo větší rychlost a o dost větší spolehlivost. V šedesátých letech minulého století bylo v Československu velmi obtížně sehnat špičkový materiál, pomocí kterého by se daly zmíněné nedostatky odstranit. Žádosti o uvolnění valutových prostředků, potřebných na jeho zakoupení, končily většinou na stolech a posléze v odpadkových koších nejvyšších stranických představitelů. Dolarů byl ve státní kase zoufalý nedostatek.

Celý článek zde...