Od začátku sedmdesátých let minulého století funguje a žije ostravský Tatra klub. Konkr. 22. února roku 1971 se poprvé sešli přátelé a kamarádi, aby založili Tatra Veteran Car Club v Ostravě. Prvním předsedou klubu byl Ing. Mrkos a členy výboru tvořili pánové Kouřil, Ing. Procházka, Stračánek, Ing. Kaštovský a Tvardek. Vznikl klub, který sdružoval příznivce značky Tatra, pomáhal radou nebo pomocí při shánění náhradních dílů a hlavně, začali společně pořádat akce, zúčastňovali se srazů, závodů, každých čtrnáct dnů se konala schůze a jedenkrát ročně i společná Tatra Veterán Dovolená. A věřte tomu nebo ne, opravdu se tento klub co čtrnáct dnů schází a pravidelně v první červencový týden tráví společně dovolenou v některém z autokempů.
Ostravský Tatra Veteran Car Club získal pověst party, a to ve všech kladných smyslech a významech tohoto slova. Přelomovým datem se však stal rok 1993, kdy klub navždy opustil jeho zakládající člen a „duše“ Ing. František Procházka. A to navíc v době, kdy nové ekonomické podmínky vyžadují nové přístupy k fungování klubu. Ale díky pochopení „staré gardy“ přivádí Karel Bochenský do klubu „novou krev” - Vláďu Rojka a Jardu Bučka, dochází ke spojení s motokáristy, ke změně názvu na Tatra Sport Club Ostrava, později na Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR a hlavně k oživení klubu. Později tuto dvojici doplnil ještě David Gavroň.
V roce 1994 připravili členové ostravského Tatra Veteran Sport Clubu, jako vzpomínku na zakládajícího člena klubu, první ročník Veteran Rallye Ostrava - Memoriál Ing. Františka Procházky, se startem v centru Ostravy na Masarykově náměstí. V roce 1995 startuje 0-tý ročník Závodu do vrchu historických vozidel v Ostravě - Porubě, který pak od následujícího roku zdomácněl na velmi krásné trati v Ostravě - Plesné. Celkem bylo do roku 2004 připraveno deset ročníků tohoto populárního závodu.
Ostravský Tatra Veteran Sport Club se pravidelně podílel také na přípravách a realizaci doprovodných programů při výstavě Motoršou v Paláci kultury a sportu v Ostravě - Vítkovicích. Jednalo se o několik expozic historických vozidel a Jarní ceny v závodech do vrchu (v okolí Paláce kultury a sportu po ulici Ruské a Plzeňské).
Členové ostravského Tatra Veteran Sport Clubu navázali postupně spolupráci s dalšími českými a zahraničními veteránskými kluby, a proto není divu, že postupem času se začali organizovat i mezinárodní akce. Mezinárodní nejen co do účasti zahraničních účastníků, ale především co do míst a tras akcí. Ve spolupráci s Klubem historických vozidel Žilina realizovali členové Tatra Veteran Sport Clubu dva ročníky Česko-Slovenskou Veteran Rallye (1996 a 1998). Ve spolupráci s Tatra Veteran Car Clubem Kopřivnice a rakouským Club der Tatra Freunde aktivně spolupracovali na přípravách a realizaci velké veteránské akce u příležitosti oslav 100-letého výročí výroby automobilů v Kopřivnici - Vzpomínkové jízda Wien - Zlín - Kopřivnice v roce 1997.
Spolupráce s Automobilklubem Śląskim Katowice a Klubem Zabytkovych Mercedesów Polska vedla k realizaci dvoudenní mezinárodní česko-polské soutěži historických vozidel Silesia Rallye. Ročník 2003 zavedl účastníky z Ostravy přes Kopřivnici do polské Wisly. Rok 2004, který byl součástí Česko-polských dnů, pak z Wisly přes Nošovice, okolo Žermanické přehrady do Ostravy a přes Darkovičky a Píšť do polského Rybniku a Katovic.
Členové Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava se společně s dalšími kluby sdruženými v Asociaci Veteran Car Clubů Autoklubu ČR podíleli v dubnu 2004 na Hvězdicové jízdě ke 100 letům Autoklubu České republiky, kterou si veteránisté připomněli výročí nejstaršího autoklubu u nás. Startovní místa Hvězdicové jízdy byly v Ostravě, Zlíně, Olomouci, Brnu, Jihlavě, Hradci Králové, Liberci, Karlových Varech, Plzni, Vyšším Brodě a v Benešově. Po dojezdu do Prahy jednotlivé posádky absolvovali ještě etapu po Praze, aby posléze v historické budově Autoklubu České republiky v Opletalově ulici převzali pamětní plakety.
Mezi největší pořadatelské úspěchy ostravského Tatra Veteran Sport Clubu je bezesporu pořádání pěti mezinárodních týdenních veteránských soutěží pod názvem Moravia Rally (1999, 2000 a 2002) a Veteran Rallye Slovakia (2001 a 2003) ve spolupráci s Klubem historických vozidel Žilina, Veteran Klubem Bratislava a Veteran Car Clubem Ostrava. Během těchto soutěží představili pořadatelé jejím účastníkům nejen pamětihodnosti a krásy severní a jižní Moravy, západního Slovenska, ale také příhraniční oblasti Polska, Rakouska a Maďarska. Všechny tyto týdenní soutěže historických vozidel byly zařazeny do kalendáře mezinárodní asociace historických vozidel FIVA.
Vrcholem pořadatelského a organizačního úsilí členů klubu bylo, po rozhodnutí General Assembly FIVA z konce roku 2002, pořádání Světové rallye FIVA (FIVA World Rally) v roce 2005. Toto právo bylo ostravskému Tatra Veteran Sport Clubu uděleno jako ocenění dlouholeté činnosti při pořádání týdenních veteránských soutěží, jejich vysoké úrovně a popularitě nejen mezi zahraničními účastníky. Bylo to poprvé, kdy se tato soutěž pořádala v České republice a v zemích východní Evropy vůbec.
Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava nestagnuje a jeho pověst přetrvává dodnes. Účastní se akcí nejen doma, ale i v zahraničí. Podílí se na práci Asociace Veteran Car Clubů AČR, funguje Klubová testovací komise apod. Členové klubu kromě různých typů tatrovek vlastní i vozy dalších značek jako např. Škoda, Ford, Simca apod.
Členové Tatra Veteran Sport Club Ostrava při příležitosti oslav 40-tého výročí založení klubu, připravili po několikaleté odmlce Veteran Rallye Ostrava 2011 & XIII. ročník Memoriálu Ing. Františka Procházky. Po několikaleté odmlce tak klub navázal na tradici velmi úspěšných veteránských akcí konaných Tatra Veteran Sport Clubem Ostrava nejen v Ostravě, ale i v Čechách, na Moravě i v zahraničí.
Veteran Rallye Ostrava & Memoriál Ing. Františka Procházky se od té doby pořádá pravidelně každý rok. Bližší informace o této akci najdete na těchto webových stránkách, v odkazu Memoriál Františka Procházky.