foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

News 2014 11 05Automobilka Tatra letos prodá asi 840 vozidel, čímž překročí plán zhruba o 15 procent. Přibližně čtvrtinu vozů tvoří modelová řada Tatra Phoenix, které nyní automobilka uvádí na trh s motory nejpřísnější emisní specifikace Euro 6. Od uvedení na trh v roce 2011 už Tatra prodala téměř 500 vozidel Phoenix. V loňském roce jich prodala 215, letos by jich měl být přibližně stejný počet.

Na výrobě vozidel Phoenix Tatra spolupracuje s nizozemskou automobilkou DAF, jež je součástí amerického koncernu Paccar, který vozům dodává motory. Nákladní vozidla Tatra Phoenix Euro 6 bezprostředně vycházejí z modelů vozidel předchozí emisní specifikace. Oproti nim mají nové vozy například upravený podvozek s jiným provedením předního stabilizátoru a jeho uložením nebo předními tlumiči. „Vozidla v provedení pro těžký terén zkoušíme v těch nejnáročnějších podmínkách. Jsme jedním z prvních výrobců automobilů s motory Euro 6, kteří to dělají,“ řekl generální ředitel Tatry Petr Karásek. Automobilka se zaměřuje na oblasti, kde nejvíce vynikají schopnosti jejích automobilů. Jde o stavebnictví, zemědělství, těžařský průmysl, ale také o hasiče nebo komunální služby.

Celý článek zde...

News 2014 10 29Z Kopřivnice, města automobilů Tatra, přišla smutná zpráva. V pátek 24. 10. 2014 brzy ráno zemřel ve věku 69 let Alois Havel, první český autokrosař, který vyhrál závod Mistrovství Evropy. Stalo se to v roce 1981 na trati ve Štikovské rokli v Nové Pace, kdy zde vyhrál hlavní závod ME v divizi D3.

„Jaká práce, taky výsledek“ nebo „Slovo smůla používáme jen na omluvu neschopnosti“. To jsou jen dvě pořekadla, která s oblibou používal Alois Havel, který jezdil v autokrosových buginách pouze s motorem Tatra. Začínal s osmiválcovými motory z Tatry 603, později přešel na motory Tatra 613, které později upravil ve spolupráci s fabrikou i na kompaktní šestiválec o objemu 2,4 litru až 3 litry (motor měl výkon až 199 kW při 7.200 ot./min.). Celkového evropského titulu za jednotlivce se však nikdy nedočkal, třikrát skončil na druhém místě. Vždy byl o něco rychlejší největší soupeř, Němec Willi Rösel. Jedenkrát o titulu vicemistra Evropy rozhodla jen problematická diskvalifikace za údajné zkrácení trati na závodě v Rakousku, vinou čehož Havel přišel o dvacet bodů. A na konci sezony zaostal za vítězem o bodů šestnáct…

Celý článek zde...

News 2014 10 20Motocyklový závodník František Šťastný se narodil 12. listopadu 1927 v Kochánkách nedaleko Benátek. Kdyby to byly Benátky na břehu Jaderského moře, pravděpodobně by František jezdil ve stáji hraběte Agusty a pravděpodobně by se stal mistrem světa. Protože se ale jednalo o Benátky nad Jizerou, prožil František svojí závodní kariéru, až na malé výjimky, v sedlech motocyklů Jawa. Dosáhl s nimi vynikajících úspěchů. Stal se pětkrát Mistrem Československa, zvítězil ve čtyřech Velkých cenách mistrovství světa v konkurenci jezdců, jakými byli Surtees, Agostini, Hailwood nebo Redman, v celkovém hodnocení tohoto seriálu skončil pětkrát na čtvrtém místě a v roce 1961 byl dokonce druhý. Na nejvyšší ze stupňů vítězů ale nikdy nedosáhl.

K tomu poslednímu krůčku chyběl Jawám oproti konkurenci o něco málo větší výkon, o něco málo větší rychlost a o dost větší spolehlivost. V šedesátých letech minulého století bylo v Československu velmi obtížně sehnat špičkový materiál, pomocí kterého by se daly zmíněné nedostatky odstranit. Žádosti o uvolnění valutových prostředků, potřebných na jeho zakoupení, končily většinou na stolech a posléze v odpadkových koších nejvyšších stranických představitelů. Dolarů byl ve státní kase zoufalý nedostatek.

Celý článek zde...

News 2014 07 12Po sérii hubenějších let Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR nabral nový dech, a tak se skutečné renesance dočkala i dříve tolik populární Veteran Rallye Ostrava. Již předchozí tři ročníky, po několikaleté „zdravotní“ pauze, naznačily návrat zájmu o tuto akci. Letošní ročník uspořádaný v sobotu 24. května však překonal veškerá očekávání počtem zúčastněných 86 historických vozidel různých značek, charakteru a roku výroby, což příjemně překvapilo i samotné pořadatele, kteří se dokázali vypořádat i s takovým počtem účastníků a organizaci soutěže s přehledem a nasazením zvládli.

V záplavě historických automobilů a motocyklů, která zaplnila Masarykovo náměstí, si každý našel ty své oblíbené. Kromě automobilů a motocyklů české provenience, zde byly k vidění i vozy renomovaných značek jako Mercedes-Benz, Fiat, Chevrolet, MG, Jaguar, VW, Mini, BMW, Triumph, Ferrari, Dodge, Toyota, Ford, Simca, Renault, Lincoln, ale i VAZ-Žiguli, Polský Fiat nebo Wartburg. Motocykly pak zastupovaly např. značky Ariel, Gilera či Honda Nejstaršími automobily v soutěžním poli byly vozy z roku 1930, konkr. Citroën AC4, které z polského Zabelkowa přivezl Marian Studnic a Tatra 12 ostravského veteránisty tělem a duší Jiřího Kleina. Cenu pořadatelů si odnesly mj. vozy Tatra 87 z roku 1947, kterou představil Aleš Maralík z Krmelína a Praga Baby Roadster z roku 1934, s kterou přijeli manželé Vůjtkovi z Klimkovic.

Celý článek zde...

News 2014 04 15Pondělní ráno 14. dubna strávili členové a příznivci našeho klubu v ostravském studiu České televize jako hosté Dobrého rána. Pravda, pondělí a ještě k tomu sraz v 5.45 hod. nebudilo zprvu velké nadšení, ale sestava „veteránistů“ v čele neúnavným smíškem Jirkou Janoškem, dala všem chmurám brzké sbohem. Vždyť tak dobře a hodně jsem se za ty necelé tři hodiny nezasmál již dlouho…  

Před budovou ostravského studia na Dvořákové ulici jsme se sešli v sestavě Jirka Janošek s MGA z roku 1955, Honza a Hanka Krčmářovi s Tatrou 57 polokabriolet z roku 1932, Jirka Toloch s Aero 50 Roadster z roku 1937 a Roman Ledvoň s burácejícím Chevroletem Corvette Stingray z roku 1971. Kompars pak tvořili Jarda Buček, Roman Vlachynský a moje maličkost. Moderátorem Dobrého rána, který vyzpovídal postupně skoro všechny přítomné, byl Petr Rajchert.

Celý článek zde...