foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Termín klubové testace a retestace HV v roce 2024

Prodloužení testací historických vozidel

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

Život mezi veterány. Setkání s předsedou klubu.

Logo Cesky Rozhlas Ostrava

News 2013 06 21Společnost Tatra Trucks, které nyní patří kopřivnická automobilka Tatra, připravuje smlouvu s první bankou, která jí schválila financování. Začínají jí vycházet vstříc také úvěrové pojišťovny. Automobilka má zakázkami pokrytou výrobu zatím do září a drží se plánu vyrobit letos 880 vozů, situace ve firmě je už stabilizovaná. ČTK to řekl místopředseda představenstva Tatra Trucks Radek Strouhal. Automobilka se letos kvůli dluhům dostala do dražby. V dubnu firmu ovládli podnikatelé René Matera a Jaroslav Strnad.

„Diskutujeme dokumentaci s jednou bankou, která už nám schválila financování. Závaznou nabídku už máme na stole. Teď hledáme druhou banku, tak abychom doplnili bankovní portfolio a byli v nějakém finančním komfortu. Chceme dvě samostatné banky, aby se s nimi dalo bavit i o nějakých expanzivních plánech a podobně. Na jednu banku je Tatra příliš velká,“ řekl Strouhal. Syndikovaný úvěr, který Tatra v minulosti měla, podle něj nyní není pro automobilku příliš vhodný.

Situace ve firmě je podle Strouhala stabilizovaná, ale zatím za cenu toho, že velmi výrazné zdroje poskytli akcionáři. „Hodně pozitivní je, že na Tatru začínají slyšet úvěrové pojišťovny, které pojišťují pohledávky našich dodavatelů. Začínají vypisovat limity, protože vidí, že platíme. Pro nás v podstatě ty peníze nahrazují přímo bankovní úvěr, dokonce bych řekl, že v některých případech u některých dodavatelů je to mnohem lepší než bankovní úvěr,“ řekl Strouhal. Díky pojištění automobilka například nemusí platit dvacetiprocentní zálohu, kterou někteří dodavatelé požadují při zahájení výroby, tedy týdny před dodáním objednaných dílů.

Firma se drží plánu vyrobit letos 880 vozidel, zakázky má naplněné zatím do konce září. Provozně by se letos měla udržet kolem nuly. „Je to první rok, který bude sloužit jako základna k tomu, abychom rostli v dalších letech. Postavili jsme plán na poměrně střízlivých číslech,“ řekl místopředseda představenstva.

foto clanek 027