foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

News 2017 05 03Členové Tatra Veteran Sport Clubu Ostrava v AČR si Vás dovolují pozvat na výstavu fotografií. Půjde o ohlédnutí za pořadatelskými aktivitami klubu a k zhlédnutí budou fotografie z Moravia Rallye (1999, 2000 a 2002), Veteran Rallye Slovakia 2001, posledních ročníků Veteran Rallye Ostrava a především s prestižní FIVA World Rallye - Tour de MORAVIE 2005, která se jela z Prahy přes Mladou Boleslav, Mělník, Lešany, Kutnou Horu, hrad Pernštejn, Ostrov u Macochy, Kroměříž, Zlín, Čejkovice, zámek Lednice, Rožnov pod Radhoštěm a Kopřivnici do Ostravy a jeho okolí. Na startu se tenkrát objevili posádky nejen z Česka a Slovenska, ale také z Německa, Švýcarska, Francie, Lucemburska, Rakouska, Nizozemí, Španělska, Velké Británie a dokonce i z Japonska.

Celý článek zde...

News 2017 03 05

Vážení přátelé historických vozidel, opět Vás srdečně zveme na devatenáctý ročník naší soutěže. Po tradičním startu v Ostravě a projížďce pěší zónou navštívíme v Mošnově opravnu letadel, kde jsou specializováni na Airbus 320 a Boeing 737, což, myslíme si, v republice v takovém rozsahu nikde neumí. V Petřvaldě se možná zasmějeme s hasiči, v Bartošovicích se pokocháme zahradou i Domem přírody, zájemci mohou navštívit i Záchrannou stanici, v Příboru rodiče Sigmunda Freuda dlouho nepobývali, avšak jeho rodný dům či starobylá kolej jsou za procházku stojící a působivý kostel Narození Panny Marie bude otevřen i pro nevěřící.

Rallye ukončíme v Novém Jičíně. V Žerotínském zámku je mj. památka na c. a k. následníka trůnu Františka Ferdinanda d´Este i Tomáše Garrigue Masaryka a v Návštěvnickém centru, kromě interaktivní výstavy o továrně na klobouky, v druhém patře toho domu zemřel generál Laudon, který bránil Čechy, Moravu, Slezsko aj. před Prusy, Turky i Rusy. Prostory jsou věnovány jeho době a činům, žel Bohu historie někdy bývá ironizující - po dvou a půl stoletích řešíme zase obdobně se opakující potíže.

Více informací si můžete přečíst v pozvánce!

Celý článek zde...

News 2016 11 19Stávající budova v centru Kopřivnice má dostat nového sourozence. Obě muzea by se měla synergicky doplňovat. Všechny strany, včetně zástupců kraje a města, podepsáním memoranda oficiálně potvrdily, že myšlenku plně podporují.

Zástupci Tatry si již v minulosti stěžovali, že mají až dvě stovky veteránů, které nemají kde vystavit. Samotná expozice má být věnována především nákladním vozům. Osobní automobily jsou pro značku Tatra sice nádhernou, avšak dávnou minulostí. Velké množství tatrováckých veteránů je k dispozici díky investicím akcionářů do získání nových exponátů i celých soukromých sbírek.

„V roce 2015 jsme investovali do odkoupení velké soukromé sbírky pana Jiřího Hlacha, která obsahuje 63 vozidel, z toho 45 Tater. Dalším cenným úlovkem je Tatra 815 6x6 VE ‚Ostrý-II‘, speciál pro Dakar z roku 1986, který jsme získali od soukromého majitele výměnou za novou Tatru Phoenix,“ říká Radek Strouhal, místopředseda představenstva Tatra Trucks a ekonomický ředitel podniku.

Celý článek zde...

News 2016 11 17aneb Volkswagen provozuje muzeum, ve kterém pomalu nenarazíte na Volkswagen, ale třeba na Tatru 87. Je běžné, že automobilky provozují svá muzea, těžko bychom našli jakkoli významnější značku, která takové muzeum nemá. Jejich exponáty jsou vcelku obvyklé - všechny klíčové modely, pár prototypů, nějaký ten sportovní speciál a nějaké ty výjimečnosti pro rozšíření obzorů. A pochopitelně, ve všech případech půjde o automobily jedné značky či alespoň jedné firmy, která za nimi stojí. Volkswagen, momentálně největší automobilka světa, to ale má trochu jinak. Provozuje muzeum, ve kterém se po autech značky VW budete muset pomalu shánět.

Že by Němci zanevřeli na vlastní historii a v muzeu své značky ukazovali ve stínu Dieselgate raději cizí, podobnou aférou neposkvrněná auta? Je to lákavá konspirační teorie, realita je ale jiná. Nakonec kdokoliv, kdo navštívil wolfsburské Stiftung AutoMuseum Volkswagen ví, že tato automobilka má muzeum šité podle podle výše zmíněného vzoru. VW ovšem provozuje ve své centrále v komplexu Autostadt v německém Wolfsburgu ještě jedno muzeum, nazvané Zeithaus.

Celý článek zde...