foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Nový ročník se blíží!

Steel Ring TrinecDne 25. května 2019 bude startovat z Masarykova náměstí Veteran Rallye Ostrava 2019, která letos zavede účastníky přes Orlovou a kolem Těrlické přehrady do Třince, na závodní trať Steel Ring.

Odkazy

Tatra Trucks a.s.Fédération Internationale des Véhicules AnciensAsociace veteran car clubů AČRInstaForex Loprais TeamFiat 128 Fan ClubFullcom s.r.o.

News 2014 10 20Motocyklový závodník František Šťastný se narodil 12. listopadu 1927 v Kochánkách nedaleko Benátek. Kdyby to byly Benátky na břehu Jaderského moře, pravděpodobně by František jezdil ve stáji hraběte Agusty a pravděpodobně by se stal mistrem světa. Protože se ale jednalo o Benátky nad Jizerou, prožil František svojí závodní kariéru, až na malé výjimky, v sedlech motocyklů Jawa. Dosáhl s nimi vynikajících úspěchů. Stal se pětkrát Mistrem Československa, zvítězil ve čtyřech Velkých cenách mistrovství světa v konkurenci jezdců, jakými byli Surtees, Agostini, Hailwood nebo Redman, v celkovém hodnocení tohoto seriálu skončil pětkrát na čtvrtém místě a v roce 1961 byl dokonce druhý. Na nejvyšší ze stupňů vítězů ale nikdy nedosáhl.

K tomu poslednímu krůčku chyběl Jawám oproti konkurenci o něco málo větší výkon, o něco málo větší rychlost a o dost větší spolehlivost. V šedesátých letech minulého století bylo v Československu velmi obtížně sehnat špičkový materiál, pomocí kterého by se daly zmíněné nedostatky odstranit. Žádosti o uvolnění valutových prostředků, potřebných na jeho zakoupení, končily většinou na stolech a posléze v odpadkových koších nejvyšších stranických představitelů. Dolarů byl ve státní kase zoufalý nedostatek.

Celý článek zde...

News 2014 07 12Po sérii hubenějších let Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR nabral nový dech, a tak se skutečné renesance dočkala i dříve tolik populární Veteran Rallye Ostrava. Již předchozí tři ročníky, po několikaleté „zdravotní“ pauze, naznačily návrat zájmu o tuto akci. Letošní ročník uspořádaný v sobotu 24. května však překonal veškerá očekávání počtem zúčastněných 86 historických vozidel různých značek, charakteru a roku výroby, což příjemně překvapilo i samotné pořadatele, kteří se dokázali vypořádat i s takovým počtem účastníků a organizaci soutěže s přehledem a nasazením zvládli.

V záplavě historických automobilů a motocyklů, která zaplnila Masarykovo náměstí, si každý našel ty své oblíbené. Kromě automobilů a motocyklů české provenience, zde byly k vidění i vozy renomovaných značek jako Mercedes-Benz, Fiat, Chevrolet, MG, Jaguar, VW, Mini, BMW, Triumph, Ferrari, Dodge, Toyota, Ford, Simca, Renault, Lincoln, ale i VAZ-Žiguli, Polský Fiat nebo Wartburg. Motocykly pak zastupovaly např. značky Ariel, Gilera či Honda Nejstaršími automobily v soutěžním poli byly vozy z roku 1930, konkr. Citroën AC4, které z polského Zabelkowa přivezl Marian Studnic a Tatra 12 ostravského veteránisty tělem a duší Jiřího Kleina. Cenu pořadatelů si odnesly mj. vozy Tatra 87 z roku 1947, kterou představil Aleš Maralík z Krmelína a Praga Baby Roadster z roku 1934, s kterou přijeli manželé Vůjtkovi z Klimkovic.

Celý článek zde...

News 2014 04 15Pondělní ráno 14. dubna strávili členové a příznivci našeho klubu v ostravském studiu České televize jako hosté Dobrého rána. Pravda, pondělí a ještě k tomu sraz v 5.45 hod. nebudilo zprvu velké nadšení, ale sestava „veteránistů“ v čele neúnavným smíškem Jirkou Janoškem, dala všem chmurám brzké sbohem. Vždyť tak dobře a hodně jsem se za ty necelé tři hodiny nezasmál již dlouho…  

Před budovou ostravského studia na Dvořákové ulici jsme se sešli v sestavě Jirka Janošek s MGA z roku 1955, Honza a Hanka Krčmářovi s Tatrou 57 polokabriolet z roku 1932, Jirka Toloch s Aero 50 Roadster z roku 1937 a Roman Ledvoň s burácejícím Chevroletem Corvette Stingray z roku 1971. Kompars pak tvořili Jarda Buček, Roman Vlachynský a moje maličkost. Moderátorem Dobrého rána, který vyzpovídal postupně skoro všechny přítomné, byl Petr Rajchert.

Celý článek zde...

News 2014 04 01V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77. Kopřivnická Tatrovka uměla vždy překvapit. Nejprve, to se podnik ještě jmenoval Nesselsdorfer Wagenbau, odsud vyjel náš první president. Pravda, byl to jenom automobil, ale i ten byl náš první.

Potom se zde v roce 1923 začaly poprvé u sériově vyráběných automobilů používat páteřový rám, výkyvné zadní poloosy a vzduchem chlazený motor vpředu. Tak vznikla legendární tatrovácká nebo taky Ledwinkova koncepce.

A minimálně do třetice musíme automobilku vyzdvihnout za Tatru 77, první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě, a vlastně za celou řadu vozů s proudnicovými karoseriemi až po poslední "papalášskou" šestsettrojku.

Celý článek zde...

News 2014 03 31Výběrové řízení proběhlo 25. 3. 2014 v prostorách Technického muzea Tatra. Jednotlivé týmy ucházející se o podporu společnosti Tatra Trucks a.s. v jeho první části prezentovaly své výsledky a představy ohledně vzájemné spolupráce. Poté rozhodovala o výsledku na základě osmi kritérií 18-ti členná komise složená z akcionářů, managementu společnosti a pracovníků útvaru obchodu a marketingu. Její členové nakonec rozhodli ve prospěch Buggyry.

„Samozřejmě, že máme velkou radost a také pocit zadostiučinění. Uspěli jsme ve výběrovém řízení světové značky, která má na svém kontě šest titulů z Rallye Dakar. Více snad není potřeba ani dodávat,“ řekl v první reakci na výsledky manažer týmu Jan Kalivoda. Podle jeho názoru rozhodla ve prospěch Buggyry vedle schopnosti poskytnout značné mediální pokrytí především technologická flexibilita a dlouhodobá vize.

Celý článek zde...