foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Odkazy

Logo TatraLogo FIVALogo AVCCLogo Loprais DakarLogo Fiat 128Logo Fullcom

Reklama

Spalovač l-karnitin pro spalování tuků

News 2011 11 30Ve více než pětatřicetileté historii evropského titulu Truck of the Year se premiérově dočkal nominace těžký nákladní vůz ze střední Evropy: Tatra 158 Phoenix. Ta se jako první český produkt v dějinách ucházela o titul, který uděluje každoročně mezinárodní jury.

A že si v soutěži nevedla vůbec špatně, o tom svědčí konečné výsledky ankety: vůz Tatra 158 Phoenix se stal nejlépe hodnoceným plněpohonným vozem a v celkovém hodnocení skončil na druhém místě. Gratulujeme!

Výsledky soutěže byly zveřejněny v předvečer zahájení 14. ročníku mezinárodního oborového veletrhu Trailer 2011 v belgickém městě Kortrijk. Skvělý výsledek Tatry je znásoben faktem, že vítězný vůz se řadí do segmentu silničních tahačů dálkové kamionové dopravy. Navíc, jak již bylo uvedeno výše Tatra 158 Phoenix se tak stala pro rok 2012 nejlépe hodnoceným plněpohonným vozidlem v celé soutěži.

Celý článek zde...

News 2011 10 21Při prouzdání na internetu mě zaujal článek o projektu Tatry 903 Fuel Cell Concept. Jde o koncept auta s pohonem na palivové články. Ve článku se píše, že „… se koncept inspiruje designem třicátých let minulého století a čerpá z takových skvostů, jako byl např. Duesenberg. Klasické křivky však spojuje s moderními tvary testovanými v aerodynamickém tunelu. Koncept není plně pojízdný a jedná se pouze o studii bez jakéhokoli plánu na sériovou výrobu.

Ukazuje však, že Tatra stále umí postavit velice zajímavé auto. Koncept jasně ukazuje prvky, které se vyskytly na všech významných počinech, jakými byly třeba Tatraplán či Tatra 603. Jmenujme jen dvoudílné zadní okno a aerodynamicky zakrytá zadní kola.“ Další informace bohužel chybí, i samotný článek konstatuje, že „jediným známým faktem o pohonu je elektromotor a palivové články. Byli bychom rádi, kdyby se na veřejnost dostaly další informace.“

Celý článek zde...

News 2011 10 19Populární veteránský měsíčník Motor Journal uvedl ve svém letošním čísle 9 dvoustránkovou reportáž z naší Veteran Rallye Ostrava & XIII. ročníku Memoriálu Ing. Františka Procházky. Ačkoliv byl původní text zkrácen a je tak trochu nesrozumitelný, pěkné fotografie vydají za víc než mnohostránkový elaborát…

Článek: V rytmu swingu a deště

News 2011 08 29Motory i palivové soustavy našich historických automobilů a motocyklů byly v minulosti konstruovány na paliva, která se tehdy vyráběla a prodávala. Díky mnoha ekologickým směrům, kterými je dnes motorismus všemožně omezován, doznala paliva, která se dnes u benzínových pump prodávají, výrazných změn.

Typickým problémem historických motorů je již několik let absence olova v benzínu, a tím nedostatečné mazání ventilů a ventilových sedel vyrobených původními technologiemi. Navíc dnes majitelé historických vozidel čelí dalším velkým problémům, plynoucím ze zvyšujícího se podílu bio-složky (etanolu) v klasickém bezolovnatém benzínu. Všechny v současnosti nabízené benzíny obsahují 5% etanolu, a do budoucna se chystá jeho navýšení na 10%. Podobně, jak k tomu došlo u nafty, kde je v současnosti cca 7% podíl etanolu.

Největším nebezpečím plynoucím z obsahu etanolu v bezolovnatém benzínu je koroze, vznikající při delším skladování benzínu v nádržích historických vozidel. Zatímco dnes jsou palivové soustavy a nádrže automobilů většinou z plastů, nádrže historických strojů jsou nejčastěji vyrobeny ze slitiny olova a cínu.

Celý článek zde...

News 2011 08 05S hlubokým zármutkem oznamujeme všem příznivcům značky Tatra, že dne 24. 7. 2011 dobojoval svůj životní maratón ve věku 86. let pan Lubomír Rek, vynikající navigátor, manažer továrního týmu Tatra a také jezdec.

Pan Lubomír Rek se narodil 10. června 1925 v Kopřivnici. Bydlel v bezprostřední blízkosti továrny Tatra, od malička měl denní kontakt s automobily vyjíždějícími z vrat továrny, jeho otec byl zaměstnán v závodě Tatra a měl známosti s řidiči. To vše Lubomíru Rekovi tak velmi přiblížilo auta a dění kolem nich, že to nemohlo skončit jinak, než láskou k automobilům na celý život.

V létech 1940-45 vystudoval průmyslovou školu v Ostravě a Brně, z toho půl roku na přelomu let 1943-44 v Berlíně u Technische Nothilfe, kam byl nasazen v rámci školy. Mezi jeho koníčky patřila modelařina, lyžování, plavání a bezmotorové létání na kopřivnickém plachtařském letišti, kde působil i jako instruktor a náčelník letiště. Po ukončení vojenské základní služby nastoupil do zkušebny osobních vozidel, kde se v roce 1949 poprvé setkal se soutěžními a závodními vozy Tatra.

Celý článek zde...