foto1 foto2 foto3 foto4 foto5


facebook.com/tvsco
tvsco@email.cz

Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR

Ostravský veteránský klub založený v roce 1971

Odkazy

Logo TatraLogo FIVALogo AVCCLogo Loprais DakarLogo Fiat 128Logo Fullcom

Reklama

Spalovač l-karnitin pro spalování tuků

News 2014 10 29Z Kopřivnice, města automobilů Tatra, přišla smutná zpráva. V pátek 24. 10. 2014 brzy ráno zemřel ve věku 69 let Alois Havel, první český autokrosař, který vyhrál závod Mistrovství Evropy. Stalo se to v roce 1981 na trati ve Štikovské rokli v Nové Pace, kdy zde vyhrál hlavní závod ME v divizi D3.

„Jaká práce, taky výsledek“ nebo „Slovo smůla používáme jen na omluvu neschopnosti“. To jsou jen dvě pořekadla, která s oblibou používal Alois Havel, který jezdil v autokrosových buginách pouze s motorem Tatra. Začínal s osmiválcovými motory z Tatry 603, později přešel na motory Tatra 613, které později upravil ve spolupráci s fabrikou i na kompaktní šestiválec o objemu 2,4 litru až 3 litry (motor měl výkon až 199 kW při 7.200 ot./min.). Celkového evropského titulu za jednotlivce se však nikdy nedočkal, třikrát skončil na druhém místě. Vždy byl o něco rychlejší největší soupeř, Němec Willi Rösel. Jedenkrát o titulu vicemistra Evropy rozhodla jen problematická diskvalifikace za údajné zkrácení trati na závodě v Rakousku, vinou čehož Havel přišel o dvacet bodů. A na konci sezony zaostal za vítězem o bodů šestnáct…

Celý článek zde...

News 2014 10 20Motocyklový závodník František Šťastný se narodil 12. listopadu 1927 v Kochánkách nedaleko Benátek. Kdyby to byly Benátky na břehu Jaderského moře, pravděpodobně by František jezdil ve stáji hraběte Agusty a pravděpodobně by se stal mistrem světa. Protože se ale jednalo o Benátky nad Jizerou, prožil František svojí závodní kariéru, až na malé výjimky, v sedlech motocyklů Jawa. Dosáhl s nimi vynikajících úspěchů. Stal se pětkrát Mistrem Československa, zvítězil ve čtyřech Velkých cenách mistrovství světa v konkurenci jezdců, jakými byli Surtees, Agostini, Hailwood nebo Redman, v celkovém hodnocení tohoto seriálu skončil pětkrát na čtvrtém místě a v roce 1961 byl dokonce druhý. Na nejvyšší ze stupňů vítězů ale nikdy nedosáhl.

K tomu poslednímu krůčku chyběl Jawám oproti konkurenci o něco málo větší výkon, o něco málo větší rychlost a o dost větší spolehlivost. V šedesátých letech minulého století bylo v Československu velmi obtížně sehnat špičkový materiál, pomocí kterého by se daly zmíněné nedostatky odstranit. Žádosti o uvolnění valutových prostředků, potřebných na jeho zakoupení, končily většinou na stolech a posléze v odpadkových koších nejvyšších stranických představitelů. Dolarů byl ve státní kase zoufalý nedostatek.

Celý článek zde...

News 2014 07 12Po sérii hubenějších let Tatra Veteran Sport Club Ostrava v AČR nabral nový dech, a tak se skutečné renesance dočkala i dříve tolik populární Veteran Rallye Ostrava. Již předchozí tři ročníky, po několikaleté „zdravotní“ pauze, naznačily návrat zájmu o tuto akci. Letošní ročník uspořádaný v sobotu 24. května však překonal veškerá očekávání počtem zúčastněných 86 historických vozidel různých značek, charakteru a roku výroby, což příjemně překvapilo i samotné pořadatele, kteří se dokázali vypořádat i s takovým počtem účastníků a organizaci soutěže s přehledem a nasazením zvládli.

V záplavě historických automobilů a motocyklů, která zaplnila Masarykovo náměstí, si každý našel ty své oblíbené. Kromě automobilů a motocyklů české provenience, zde byly k vidění i vozy renomovaných značek jako Mercedes-Benz, Fiat, Chevrolet, MG, Jaguar, VW, Mini, BMW, Triumph, Ferrari, Dodge, Toyota, Ford, Simca, Renault, Lincoln, ale i VAZ-Žiguli, Polský Fiat nebo Wartburg. Motocykly pak zastupovaly např. značky Ariel, Gilera či Honda Nejstaršími automobily v soutěžním poli byly vozy z roku 1930, konkr. Citroën AC4, které z polského Zabelkowa přivezl Marian Studnic a Tatra 12 ostravského veteránisty tělem a duší Jiřího Kleina. Cenu pořadatelů si odnesly mj. vozy Tatra 87 z roku 1947, kterou představil Aleš Maralík z Krmelína a Praga Baby Roadster z roku 1934, s kterou přijeli manželé Vůjtkovi z Klimkovic.

Celý článek zde...

News 2014 04 15Pondělní ráno 14. dubna strávili členové a příznivci našeho klubu v ostravském studiu České televize jako hosté Dobrého rána. Pravda, pondělí a ještě k tomu sraz v 5.45 hod. nebudilo zprvu velké nadšení, ale sestava „veteránistů“ v čele neúnavným smíškem Jirkou Janoškem, dala všem chmurám brzké sbohem. Vždyť tak dobře a hodně jsem se za ty necelé tři hodiny nezasmál již dlouho…  

Před budovou ostravského studia na Dvořákové ulici jsme se sešli v sestavě Jirka Janošek s MGA z roku 1955, Honza a Hanka Krčmářovi s Tatrou 57 polokabriolet z roku 1932, Jirka Toloch s Aero 50 Roadster z roku 1937 a Roman Ledvoň s burácejícím Chevroletem Corvette Stingray z roku 1971. Kompars pak tvořili Jarda Buček, Roman Vlachynský a moje maličkost. Moderátorem Dobrého rána, který vyzpovídal postupně skoro všechny přítomné, byl Petr Rajchert.

Celý článek zde...

News 2014 04 01V březnu 1934 se světu představil revoluční vůz, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. Jmenoval se Tatra 77. Kopřivnická Tatrovka uměla vždy překvapit. Nejprve, to se podnik ještě jmenoval Nesselsdorfer Wagenbau, odsud vyjel náš první president. Pravda, byl to jenom automobil, ale i ten byl náš první.

Potom se zde v roce 1923 začaly poprvé u sériově vyráběných automobilů používat páteřový rám, výkyvné zadní poloosy a vzduchem chlazený motor vpředu. Tak vznikla legendární tatrovácká nebo taky Ledwinkova koncepce.

A minimálně do třetice musíme automobilku vyzdvihnout za Tatru 77, první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě, a vlastně za celou řadu vozů s proudnicovými karoseriemi až po poslední "papalášskou" šestsettrojku.

Celý článek zde...